onsdag 11 november 2009

Dance little Liar


Sterotyper är ett ganska lustigt kapitel...Svenskar ska vara ganska tysta och tillbakadragna, kvinnor gillar tydligen att läsa Marian Keyes-böcker och ogillar chips, asiater kan allt om kampsport och data. Och så svarta - ja de har rytmen i blodet...Ni börjar förstå att jag har aningens identifikationsproblem i sammanhanget men tillåt mig demonstrera:
Nationalitet: Svensk. Kön: Kvinna. Ursprungsvärldsdel: Asien. Hudfärg: Svart.

Ikväll kom det absoluta beviset för att jag är en åsna som bara är målad som en zebra.
Dansen. För vad ni än tror, rytmen alltså, I ain't got it! Jag gick på ett danspass på gymet. Det brukar gå okej men idag var det något som var annorlunda. Vad kan det vara? Självinsikt tror jag det heter. Jag är inte down with my roots. Jag är lika "gangsta" som Cajsa Stina.....och faktiskt, trots de stereotypa föreställningarna, I danced like a white girl. Som en blandning mellan Peter Griffin och Mr Bean om jag ska vara lite mer specifik. Så, identitetskrisen är total.

3 kommentarer:

SAra sa...

Haha! Men du, häng med på danspasset på Friskis! Så sjuuuukt jävla kul! OCH man måste inte vara bra. Bara ha roligt. :) Onsdagar 19.30. Kom och dansa loss med din chefredaktör! :)

misssister sa...

Vi kanske kan dansa tilsammans, typ på lördag? Fast du får nog leka Bean, tror det passar dig bättre. Förresten så gillar jag faktiskt chips mer än nååånting annat! Så de så! Puss

Systerkitty sa...

Sara: jag återvände till brottsplatsen men jag måste givetvis prova friskis också!
TK: I'm Bean! You're Peter! Och så är vi så där o-tjejiga som bara du och jag kan vara!