måndag 11 augusti 2008

Dreaming of Mr Kaprano

Torsdag; Wildbirds and peacedrums på Jazzhuset.
Fredag; Lightspeed champion. Mando Diao. The Sonics. Franz Ferdinand. Okkervil river. Sonic Youth. the National. Sigur Ros. BD. Dengue Fever och The Dodos (på Pustervik).
Lördag; Kelis. Sahara. N*E*R*D. Lil Kim. Håkan Hellström. Flaming lips. Booka Shade. Neil Young. Lykke Li.

Chockerande: skottlossning utanför klubb Respekt, vi kikar ut från kebabhaket dörr i dörr och undrar what the fuzz is all about. :)
Förvånande: köbildningen utanför Trägår'n på torsdag.
Stoltaste ögonblicket: när jag insåg att kjolen var 2 storlekar mindre än vad jag hade för ett år sedan....
Positiv överraskning: vad ni än har läst, jag skrattade gott åt Lil Kims förvirrade porrdans och how many licks är ju rätt gött bra.
Hemma bäst: uttjatat men sant, herr Hellström kan få alla väldigt lätt där på hemmaplan!
Snyggo-hunting: Ooooooohhh Pharell, Ohlala Kelis! Sahara-Johanna! ÅÅÅÅh Mando-Björn, ....Aaaalex Kapranooooooooh...., tja, alla var snygga i år tydligen!
Besvikelse: struntade i Fleet Foxes. jag gråter blod!
Förvirring: alla älskar Neil utom jag. jag kände bara okej, javisst, skicka mig mellanmjölken och en polarkaka med hushållsost....
Lättnad: att jag såg Lykke Li på Arvika - SÅ MYCKET BÄTTRE
Mamma-moment: den hysteriskt ledsna men lyckliga fjortisen på Håkankonserten som jag ville lyfta upp och trösta!
Bäst topp 5: Okkervil River, Franz Ferdinand, the Dodos, Sigur Rós och N*E*R*D

Inga kommentarer: