måndag 4 augusti 2008

Gestapobitch

Idag har jag varit en pms-kossa, en rejäl Gestapobitch som fräst och bitit ifrån. Men fatta vad litet jag bryr mig. Dock kan jag inte förstå mig på alla ryggradslösa nickedockor som aldrig säger ifrån och tveklöst leker personlig assistent hela tiden...javisst doktorn, jag fixar, Javisst, jag kan göra det, faxa dit, ringa dit, avboka det, boka in det, leta telefonnummer till den....kanske en polering av bilen också? Ja, jag kan hämta kemtvätten, fixa dina journaler och ringa din tandläkare, köpa födelsedagspresent till barnen och beställa blommor till frun ...en avsugning sa du? Ska bara hämta knäskydden....

Det var kanske att ta i men det enda jag bad om idag var att alla skulle ställa in sin mugg i diskmaskinen och att jag skulle få en lunch utan störningar men det var FÖR JÄVLA MYCKET. Det här är ett ekorrhjul av hjälplöshet! Jag är sjukt glad över att slippa alla dessa diverse bebisar som rör sig innanför sjukhusets väggar.

2 kommentarer:

misssister sa...

I know what you mean daarling, men Ojojojoj, vad jag inte längtar tillbaka!!! Och ja, en glammig klänning kan faktiskt hjälpa!

Systerkitty sa...

Men ett träningspass hjälper tydligen ännu mer :) *superstolt*