tisdag 1 juni 2010

Nobody knows you when you're down and out

Ibland suger det att vara jag.
Som när jag glömmer mina anteckningar hemma.
Eller som när jag hakar upp mig på velpottor som borde klippa sig och skaffa sig ett jobb.
Jag får rätt ofta hjärnsläpp i köket...dagens matskörd: en omelett med kikärtor och grillkrydda. Det smakar lika illa som det låter äckligt.

MEN det finns ljusglimtar:
Nicole. Fina människa, som kommer hem från Tunisien med jordens finaste present och fixar fram mina anteckningar.
Eller Maraja som överlåter sin schyssta lägenhet till mig.
Äh, vafan. Mitt liv är ju ljust som fan. Till helgen ska jag spritmarinera mig och hångla, det är planen iaf.

2 kommentarer:

elli sa...

Åååh! Blev den fantastiska lägenheten du bodde i sist vi var hos dig din!? =D
LyX!

Systerkitty sa...

Inte den lägenheten faktiskt, men en annan längre ner på Herrhagen. Riktigt tjusig den med. Uteplats och gammalt myskök!