måndag 12 februari 2007

you feel shy

Status: begynnande förkylning?
Humör: nervös
Lyssnar på: Jealous girls (the Gossip)

Haft en bra helg, you darlings? Det har jag. Darlings julklapp gagnade oss båda. Bodde på stallmästaregården, mycket fint. Glorious food!
Såg kvarteret skatan - som var hur rolig som helst. Musik av Håkan Lidbo som knöt samman det hela. Cecilia Frode kan verkligen ta sig an en scen. Och Johan Glans -tja, han var helt enkelt bäst. Rekommenderar alla som älskar att skratta att se den!

De kulturella inslagen bestod av designmässa och ett besök på Dansmuseet som visar tjeckiska art noveau-konstnären Alphonse Mucha.
konst som jag älskar berör mig till tårar. Det är nog för att det känns overkligt att man äntligen får se verken som någon la ner sin själ i. Och sig själv. Man kommer intimt nära på ett konstigt sätt, men det är den känsla jag får när jag får se fantastisk konst, typ Muchas "årstider" eller "månen". Pretto? Kanske.

Lista nr 10 - tavlor som tårar
1) John Millais Ofelia
2) Lichtensteins skriet
3) Muchas Månen
4) Warhols 4 Elvisar
5) Picassos les Demoiselles d'Avignon