torsdag 25 juni 2009

This is Lysvik




Det här är en stor dag av flera anledningar:
Jag har åter vistats på the Tiny Vilohem med anledning att jag 27 år gammal behöver lära mig att leva själv. Yes. För och med...för det har jag inte behärskat tidigare. Idyll är ju givetvis en definitionsfråga men i de flesta sammanhang är landet ofta inblandat. Med dess tystnad och lugn och vackra vyer...men tystnad och lugn och ro är inte min grej. Men faktiskt, det är inte heller helt fel även om jag får krupp om datorn är avslagen i tre minuter. Har hittat en ny bad- och grillplats på Uddeberg. Och så är tjejen som jobbar i ICA-affären sjukt trevlig. Det kändes familjärt och lite välkommen till (som dansken skulle ha sagt). Och jag kände mig som den mystiska citybruden som gled omkring och förundrades över byamentaliteten och att en traktor stod parkerad vid dieselpumpen som om den aldrig gjort något annat. Typ så var det.
Dessutom:
Jag gjorde 12 roadtripskivor. Hell yeah!
Och: väl hemma i stadshålan har jag dansat nykter OCH gillat det!! Wooohooo. Tack sällskapet (Frida, Lisa, Freddan, Pia, Kristofer). Och Peter Siepen som hade den goda smaken att spela Because the night och Day & Night.
I morgon ska det köras jävligt mycket bil och så ska jag försöka finna stadsbiblioteket i Malmö, hur nu det ska gå till. Karta anyone? Men sen ska alla få se på fan, allra mest jag, Lill-Smôla och Miss Sofie. Kommer jag aldrig mer hem kan ni bara hoppa upp och sätta er på att jag dog lycklig.

Inga kommentarer: