tisdag 16 juni 2009

Time to leave the capsule if you dare...


Gräsklipparen är framme. Den fastnar i det 30 centimeter höga gräset. Har rensat uppfarten och tvättat trädgårdsmöblerna, förgäves...spindelväven har blivit en del av inventarierna och halloweenfest skulle faktiskt passa. Tvingar mig själv att skriva. Det enda som är bra är faktiskt titeln på boken jag börjat att skriva - Paria. Det låter väl bra? Men jag tror att det här vilohemmet gör mig gott. Frisk luft kan förhoppningsvis rensa min hjärna. Bort med 30-årskriser som bara är onödiga. Bort med oron över framtiden. Det ordnar sig, kanske inte alltid till det bättre men det löser sig på något vis. Friheten är skrämmande och ångestframkallande. Men om man någon gång lever är det när man är fri. Och trots att det farligt att leva måste jag lära mig att hantera det.

The Tiny Vilohem spelar:
the Gladiators
Dolly Parton
David Bowie
Bob Dylan
GK Monarken

Inga kommentarer: