lördag 26 september 2009

Girls fall like dominos

Ett plus, minus ett, plus två, minus...äh. Skitsamma. Jag är en jävligt glad lärka.

Jag har varit sjukt orolig den senaste veckan. Ekonomin är ett aber som jag helst förtränger. Med shopping, sjukt nog. Men är man dysfunktionell så är man. Ja, att säga upp sig från fast jobb till att springvicka månad ut och månad in är kanske inte riktigt helgjutet men lyckligtvis är jag faktiskt begåvad med en ganska så lugn personlighet. Vad ni än tror. I början av denna vecka hade jag endast nått upp till en inkomst av cirkus 7000 kronor på sin höjd, så ni kan ändå inte döma mig när jag erkänner att jag var smått panikslagen. Men jaja, blessed with röta, jobben ramlar in som det ska (Tack agent Tk, du kommer bli belönad). Men att ligga på plus verkar vara en synd större än white after labourday och röd klänning på bröllop så saker måste kuka ur i varierande grad. Tillåt damen att illustrera:
- Jag anlände till jobb med majonäs i håret. Hallå där, Den där Mary-pastischen.
- Misantropen ignorerar mig, å det grövsta. Jävla fittskalle.
- Grannen fick hjälpa mig att fälla sätet i Dillens bil för att få in sagofåtöljen.
- Bankomaten svalde mitt Visa-kort. En fucking jävla fredag. Bank inte öppen lördag. Gah!

Där har ni mitt så kallade liv, livet på en pinne, life as we know it... och ändå ramlar det över på plus. Trots allt. Tack vare fredagsöl med Totte, Ahad, Teres. Och så spelade Magnus the Transplants. Men bäst av allt. Jag fick till värsta bra fickparkeringen där ett gäng fjortiskillar totalt gått bet. Jag fick publik och beundrande blickar. Det ni!

Inga kommentarer: