söndag 6 september 2009

Zlatan, du får min förstfödda!

Vem behöver prinsen och halva kungariket när det finns en Zlatan? Det där målet var ju bara så makalöst.

Det blev en fin kväll ute. Gott rödvin och finfint sällskap.
Lekte stolta leken med Misantropen. A lose-lose situation om man säger så. Han gick och jag satt kvar och ingen orkade ens bry sig om att prata. Så var det med det.
Spelade monopol på efterfesten jag och min team-mate kom på den goda idén att sno pengar och gator. Jag agerade distraktion medan han snodde åt sig stålarna, det var som att va Catherine Zeta Jones eller nåt. Sedan är det ju alltid en fantastisk idé att dricka whiskey, kolkade i mig det ena glaset efter det andra. Tog de andras och tja, njöt högaktningsfullt. Social distortion och Nofx gick till nio på morgonen. Då hade Annies stayup-strumpbyxa slitits sönder och hamnat på Jerkers huvud?! Jag halkade under bordet hela tiden och kom faktiskt på den fina idén att gå hem. Till mig. Där är det 150 steg dörr till dörr till pizzeria Embla. Det är tur det.

Inga kommentarer: