måndag 3 maj 2010

Måndag är inte min tekopp.

Det här talar för mitt case:
- När jag försöker fotografera bland sexistiska grobianstadiebyggjobbare som varken kan hålla käften när folk talar eller flytta på sig när deras kötthövven är i vägen.
- Min cykel är paj men cykelverkstaden är stängd när jag kommer från jobbet.
- När det inte framgår att INTE tala är en del av intervjutekniken.
- När min ambition att ha respekt för andra i sin tur inte respekteras.
- Att möhippeplanerna gått lite snett och att brudtärnorna jagat upp bruden i onödan.
- När jag petar mig i ögat och råkar ha både salt, peppar och tryffelolja på fingrarna.
- När jag skickar en friend request på facebook som det inte svaras på (RÖV!)
- Insikten att sommarens slut troligtvis även blir slutet på VF för min del.
- Twittervän postade sorgligt klipp med katter och jag började grina.

Ja, men så synd är det om mig. Jag vet - patetiskt. Nu går jag och lägger mig.

2 kommentarer:

elli sa...

Är det klippet där en katt ger hjärtmassage åt en annan!?
Fick se det i morse av misstag. Trodde ju inte att den andra katten var död. Trodde den skulle börja leva igen. Men icke.
Och det var bara att gå och tvätta fejset och sminka om sig igen.
I hate those movies.

Systerkitty sa...

Ja, exakt det klippet. I hate it. Jag grät nästan omkull på cykeln.