tisdag 26 januari 2010

Vad tjänar du

Underkänt i privatekonomi, det är ju okej när det alltid finns någon som räddar en.
Jag är en bortskämd skitunge. Men där lämnar jag den självinsikten och ger er:
Top Economic Fails signerat Tiny. Snart knackar den där blonda och den där håriga killen från Lyxfällan på.

1) 2010, februari. Helt klart plusminusnoll, smäller till med att köpa en D90. Slutsumma: 10 papp.
2) 2009, augusti. Bilhaveri, dubbla lägenheter. Drar iväg på rajraj i Köpenhamn, flyger vidare till Stockholm och rundar av med en partyhelg på hemmaplan. Slutsumma: 8000.
3) 2008, maj. Bruten axel och sjukskrivning, förväntad inkomst 20 000, men fick knappt hälften. Söker rekreation och läkning...i Madrid. Slutsumma: 6000

Nej, det här är ju egentligen bara sorgligt, att jag inte kan hålla i stålarna trots att jag snart är 30. Men ni andra kan väl känna er nöjda med er själva istället. Jag bjuder på den.

Det krävs kanske inte mer än en hobbypsykolog för att finna en underliggande ångest i beteendet och att köpen ersätter en inre tomhet. Men har inte råd med terapi just nu.

Inga kommentarer: