måndag 2 mars 2009

Shorty

Även om jag gick hem full som en kastrull till källarhålan var jag präktigt nöjd. The lost one is found. Inte trodde jag att hela min vecka skulle kretsa kring avdelningens födelsedagsfest. Men så är det och det har saknats. Jag vet, jag är oförbätterligt dum i huvet. Men det är mitt huvud.

Vad jag fyllnade till efter hemgång i lördags alltså. Det var sjögång. Väggarna kom närmre och jag såg dubbelt. Förstår inte att jag lyckades blogga. Får väl ändra devisen till Nyskild och sjövild istället.... Usch. Men en dejt med Roy Andersson och Du Levande styrde hela min söndag. I dag såg jag Sånger från andra våningen och det är helt underbart med ett så annorlunda berättande. Som Jenny sa, varje scen är som en tavla. Och att varje underfundig biscen som pågår i bakgrunden gör att man vill se filmerna fem, sex gånger för att upptäcka något nytt.

Topp fem idag:
- Min supershort-Britney-skirt som jag fann! Nu saknas bara killer-legs...
- Tk som drar från snöoväder till Marocko-värme. Jag fick iaf en fika innan...ha det underbart, bejbi!
- Dagens knäck: ett samtal med en fascinerande och mäktig person! och jag är nöjd med det skrivna!
- Dagens samling Snyggon. Oooooh F*** my A**
- Roy Andersson på onsdag

Inga kommentarer: