söndag 2 augusti 2009

Förlåt.

Av någon anledning tyckte jag att det inte bara var en bra utan till och med strålande idé att upplysa Berglund om att stråhatten han hade förärat sitt huvud kanske var mindre lyckad. A big fashion-don't så att säga. Jag trodde iofs att det handlade om ett tilltag som var lite Killing-gängsaktigt tokigt och "ball". Fel hade jag.
Det här med taktfullhet är ju trots allt något som brukar lysa med sin frånvaro i min närhet så jag lade väl fram kommentaren lite väl rättframt...typ så här:
-men vafan är det för jävla hatt du dragit på dig? höhöhö
Stackars Berglund gick i totalt försvar och förklarade mycket grundligt vad han baserat sitt beslut på. Att han ser sig som en människa som inte behöver andras godkännande för att våga bära eller för den skull göra något han själv tror på. Jag kunde bara göra det enda rätta: Skämmas ögonen ur mig och försöka be om ursäkt.

Inga kommentarer: