söndag 23 augusti 2009

I can see that he really loves you but I only want to fuck you


Så säger man i Danmark. Jag har roat mig kungligt. 8 000 kronors roande men det var värt varenda krona. Köpenhamn - Stockholm - Karlstad var den gyllene nöjestriangeln för den gångna veckan. Köpenhamn, med tour guide Tue Riis bjöd på konst, kulinariska upplevelser och kanonberusning. Besökte både Louisiana och Arken. Hängde på stranden i Ishöj. Promenixade i Christiania. Poppade i Köttbyn. Spelade tärningsspel - och vann. Shottade oss beyond belief drunkeness. Bröndbymatch på sportsbar. Baksmällan på bio. Fick träffa Danskens fina vänner. Och så hälsade Kasper på en gubbe som parkerat utanför 7-eleven vid Kongens Nytorv. Kasper, som var beväpnad med en korv, handhälsade på gubben som var på väg in för att även han köpa korv. Kasper rekommenderade pizzan och sedan gick vi vidare. Fin liten historia, eller hur.
Okej då. Det var inte vilken gubbe som helst. Han heter Lars Lökke Rasmussen. Han går även under beteckningen Danmarks statsminister.

2 kommentarer:

misssister sa...

Wow wow woooow, här kommer min story: satt bredvid en sportjournalist på bröllopet...han var kompis med bl.a. Gärdestad, har jobbat på Expressen, TT, SvD, Tv4 och varit chef på VF...imponerad?? Nja, kanske inte jag var, men han var trevlig och du kanske vet vem det är? P-O?! Måste catcha up snart darling!! Alldeles för längesen! Puuuss pårej

Systerkitty sa...

Ingen aning vem baby, men i min nördvärld var det cooolt. Klart vi måste catcha up. Vill se bröllopsbilder!!! Din najsa outfit and everything.