tisdag 4 augusti 2009

Syokonsulent.

Kära Kent. (hette han så? eller det kanske var kuratorn...vafan hette syon då...skitsamma)
Jag har insett så här 15 år lite för sent att jag avfärdade dina kunskaper. Jag trodde ju att samhällsprogrammet var en bra idé och förvisso hade jag nog bara vantrivts i mediaklassen eller med naturmongona...men kunde du inte pushat för typ franska skolan eller nåt annat pretto?
Iallafall...nu ska jag inte ägna mig åt gammalt groll och oförätter.
Jag är åter i behov av dina tjänster för jag råkar befinna mig i en liten halvkris. Egentligen kanske ett samtal till gamla filosofiläraren Per Måhl kunde vara på sin plats men jag orkar inte riktigt med existenstialismen just nu. Så låt oss vara praktiska.
Jag gör det lite enkelt och lägger endast fram en fråga: Vad ska jag göra av min framtida karriär?



PS. om du har några råd för hur man ska göra med en nedsmält kabel till vattenkokaren mottages även det tacksamt!

1 kommentar:

Anna Röd sa...

Hmm, nedsmält kabel???
Hur lyckades du med det :O??
Om den är ''avtagbar'' så äre ju bara att köpa en ny, brukar vara samma kablar som man använder för att forsla ström till en stationär dator.