torsdag 13 augusti 2009

I Kulturens tjänst

I dag har jag verkligen fått mitt lysmäte när det kommer till ögonfröjd. Och då snackar vi inte om Pojkar, som det brukar gälla. Nej. Konst. Riktigt skön, humoristisk sådan.

Den andra delen av min dag inkluderade dock något väldigt förvånande. för S&M-sex och avsugningar hör inte till vanligheten i lokalpressen. Det var till och med så kinderna blossade lite förläget, det hör inte heller till vanligheterna.

Dagens lärdomar
1) Vänder man upp och ner på en öppen tvättmedelskartong åker innehållet faktiskt ut. Jag vet vadr jag snackar om, learning by doing.
2) Bladen på Physialisfrukten är beska och tydligen inte ätbara. Men borde inte smörgåsmakare avlägsna dem innan de petar in dem i mackorna?
3) Om man tomtar omkring utanför misantropens jobb är det en dålig idé att nästan trilla ner för källartrappen i uppgången bredvid, om man vill passera obemärkt förbi iallafall.
4) Står det 30 grader på tvättmärkningen betyder det 30 grader. Inte 40!!! Min favvoklänning är numer mer passande Malibu-Barbie. Hur ska jag kunna bli 20 centimeter, med yppiga bröst och getingmidja?
5) Nej, när Caroline Englund svarar i telefon säger hon förmodligen inte "Ja hej det är vinegummi", även om det låter så.

Inga kommentarer: