söndag 31 oktober 2010

Tidiga nyårsløften

Hallå dær på nattkrøken!

Jag jobbar hårt på att førvandlas till en ny mænniska på de hær sex veckorna jag vistas i Nørge.
Och jag ær øvertygad om att jag kommer lyckas. Varfør? That's how I roll baby!

Det hær ska jag gøra:

* Ændra kroppsform. Att se ut som en slinkig purjo har ju aldrig varit min grej. Jag har startat med en stræng diet som jag ska hålla hela tiden før att uppnå formen pumpa. Pumpor ær lite exotiska och fina. Finns i lite olika former egentligen. Men jag satsar på den runda varianten.
Det hær ingår: guldbrandsost, syltetøj, jordnøtssmør, vit pasta, pesto, jalapenoost, tomatost, salami, yoghurt (4 %-ig) och Gullbrød. Den som inte smakat det anbefalles...det ær marsipan och choklad. Typ som Anton Berg, eller tja, precis som Anton Berg faktiskt.

* Tålamod till tusen. Jag trænar genom att førsøka førstå dementa, ohjælpsamma och allmænt idiotiska personer utan att slå dem i huvudet. Dessutom ær den norska sjukvården lik butlerverksamhet, så jag steker omeletter och gør lyxdrinkar før glatta livet. Nær jag egentligen borde gøra annat alltså.

* Se det ljusa i tillvaron i alla lægen. Skit samma att parken du måste gå genom ær næstan helt svart och du måste gå den længre vægen hem nær det blåser 20 meter per sekund och det regnar både i sidled, uppifrån och nerifrån och dessutom ær regnet innehållande småspiksliknande isbitar. Dessutom ær det ju inte ljust så længe om dagarna men sol, vem fan behøver det nær det finns torra lysrør. Och vem behøver underhållning nær det finns Mahjong på datorn. Just nu har jag spelat 150 gånger. Vinsterna ær endast 20, men vem fan ræknar...åh just det, jag ræknar ju....

2 kommentarer:

TK sa...

Ååååh söta Du, håll bara ut! Alldeles alldeles snart är du hemma igen! <3

Systerkitty sa...

Jag håller ut. Jag kommer troligtvis hem med snyggare ben och armar eftersom jag i tristessens tecken børjat gøra både benbøj och armhævningar. :DDDD