tisdag 17 april 2007

Identity Mad







Humör: Excellent!
Status: smidig fast skoskav
Lyssnar på: MCR/Mika

Back from copenhagen! Har iofs varit det några dar men nätet har varit paj.

Jag har fått en ny favvostad, I tell you that! C-hamn är ju en perfekt blend av London o Paris. Perfekt att avnjuta själv!
Mina kollegor anser att jag är galen! Min syster tycker att jag är knäpp. Och Darling säger inte så mycket. Men det här var stärkande!

Uppgraderat rum på the Spuare hotell - vid rådhusplatsen. Underbart inrett med Arne J som sig bör. Besökte danskt design center och statens museum för kunst...fyllt på mina kulturella lungor för en tid framöver. Danmark är verkligen inspirerande, design betyder så mycket. Genomtänkt, estetiskt, inbjudande. Försökte fota så mycket jag kunde, men ffa njuta av solen, the simple life helt enkelt. Och Nyhavn avnjuts bäst i sällskap av pilnser.

Konserten: KB hallen, My chemical romance. X antal fjortisar som såg ut som jag gjorde när jag var 15, betedde sig likadant också för den delen. Och jag, tanten. Hehe. Men konserten var underbar. Saknade en viss intensitet men låtarna var sylvassa. Gerard på snackishumör och mannen är en ikon. Han hävdar att han inte är en alfahanne - må så va. Men på scen är han Akilles för alla småtjejer. MCR står för en ny slags attityd - en ny manlighet också kanske? Tuff utan machogrisande. Inbjuder till en sårbarhet mitt uppe i allt. Och tar död på rock n roll-myten, de har både levt och överlevt den. Nördarnas revansch har resulterat i det bästa inom rocken på mycket länge. Det är Queen-vibbarna, jag lovar.



Bäst:
- You know what they do to guys like us in prison (trots förvirring)
- I'm not okay (trots den totala kallabaliken)
- House of wolves (tell me i'm a bad man - kick me like stray!!!!)
- Cancer (tears, tears, tears)
- Thank you for the venom