tisdag 21 augusti 2007

Dagens ungdom

Jag kanske inte kvalificerar mig som ungdom men SKIT samma.
Jag är på det pissigaste humöret någonsin kan jag ju bara börja med, om det nu skulle va så att ett förtydligande är nödvändigt.

Följande inträffade för några minuter sedan och om ni läser om det på NWT patetiska insändarsida om någon dag vet ni redan på förhand att DEN OSNUTNA, RESPEKTLÖSA UNG-JÄVELN UTAN HYFS ÄR JAG. Jag! Dagens ungdom...det är så ju så man blir alldeles stum av förvåning.

Skulle cykla några hundra meter. Med mobiltelefon. jag vet, fan vad drygt. Att snacka i mobben när man cyklar alltså. Men anyway.
Hinder nr 1: en massa bilar på väg mot övergångsstället. så jag valde att cykla till mitten för att låta trafiken från andra hållet passera. MEN nån jävla yahoo i minibuss eller vafan det nu var var ju tvungen att göra följande fel: tuta irriterat och vinka fram mig irriterat. Jag hade ju stannat så han skulle kunna köra vidare utan att stanna för mig... jävla pundhuvud. Ful var han också.

Hinder nr 2. Fotgängare framför på vä sida av gångbanan. Inget fel där eller. Felet var det FETA gamla härket som kom på cykel åt andra hållet. Givetvis skulle hon masa sig över på min sida för att passera fotgängaren som jag nu cyklar långsamt bakom så Cykelkärringen ska kunna passera UTAN ATT CYKLA PÅ MIG. Men då beslutar sig vän av ordning för att yttra sig och så påpassligt berätta att jag minsann cyklar på fel sida. Då brann det.

Något av följande inträffar:
a) undertecknad skakar på huvudet och cyklar förbi
b) undertecknad vänder cykel, trampar efter tantfanskapet och bankar skiten ur henne
c) undertecknad håller sig lugn och fin, vinkar glatt och cyklar vidare.
d) undertecknad blir jävligt irriterad och ropar något mycket surt och opassande.

Jag ska bannemej starta en folkrörelse som bara ägnar sig åt att göra hela samhället så opassande för tanter som möjligt. Jag skojar inte.

nej, kära vänner som läser det här. Jag är inte riktigt klok. Och jag är väl medveten om att det var både ohövligt, omoget och kanske till och med onödigt gjort. Attitydproblem? Ja men det vet ni ju redan. Respektlöst?...tveklöst. But the b***ch had it coming :)!