söndag 12 augusti 2007

Sweet marie...

* Tydligen var kronprinsessan i Särö igår...men det fanns en kung i Göteborg. Han heter Timo Räisänen. Fatta vad grymt mycket Göteborg älskar sin Timo. SÅ ska en slipsten dras!

* När den allra snålaste, blötaste uppenbarade sig från himlen (det är LAG på att något konstant måste falla från himlen i skitGöteborg) fick jag nog av fula ponchos. Är jag på festival ska det DANSAS. Är jag på the Ark för tredje gången i sommar ska det firas rejält - med dans. Så piss off jävla pissregn täntkte jag. och dansade på som aldrig förr och det var skönt. men jag blev pissblöt. Och virvlande! Ha! The Ark förtjänar faktiskt att firas med dans. Så himla bra.


Okej, det fanns en drottning i Slottsskogen. Regina Spektor och hela västkusten var där för att höra henne. Jag var tvungen att sätta på mig solglasögon så ingen kunde se hur ful jag e'...jag grinade. Det var den vackraste uppenbarelsen. Hon leker fram sin musik, är så konstig att det aldrig blir annat än charmigt...egensinnig. Vacker! En liten flicka i en butik av godsaker som kastar sig över allt med ett skyldigt leende. Hon är New York en höstdag, med vackra löv och en vacker kappa....och den vackraste musiken du kan tänka dig.