fredag 22 augusti 2008

Gör ett referat om det...!

Journalisthumorn haglade och förväntningarna var höga när de nya kursdeltagarna vid Molkoms folkhögskola åkte till Fyrbo för undervisning och samkväm....
Hahaha...nu tänker någon: fan va cheesy, nån annan: jaha ja..en tredje förstår bara inte och om någon av mina senaste klassisar gör det fattar de precis exakt. För det tog bara tre dagar för att skapa internhumor. De är helt sjuke i hôôvve i min klass. På ett bra sätt.

Vi har alltså haft lite bonding ute på vischan. Fyrbo. Aldrig hört talas om det innan men det var vackert och stämningsfullt. Filmfolket gjorde skräckfilmen och Dramafolket agerade. Journalisterna porträtterade varandra. Och så drack vi kaffe, åt mat, fikade, åt lite till, åt godis, drack kaffe. Ja, just det. Och jag ramlade inte ur kanoten. Jag satte mig inte på bastuaggregatet. Och så vann jag en omgång av Uno...helt klart najs.

Förresten, vi gjorde fördomsprofiler på varandra och dansken gjorde min, vad sägs om 26-årig barnlös naturvetare med förflutet som marinofficer, gillar Ice Cube och R n'B och har spelat handboll. I like the new me!

Inga kommentarer: