tisdag 10 februari 2009

Meningen med marmelad.


Marmelad! För fan, marmelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad! Irritersamt att jag inte kan ockupera min hjärna med vettigheter.
Idag har jag insett att ett jobb som kulturrecensent skulle kunna få fröken att återfå livsgnistan. Drama-ettornas uppsättningar var kalasbra. Jag njöt verkligen av rappakaljan i Ionescos "Den skalliga primadonnan".
Annars då? Jag orkar inte välja. Helst skulle jag gå i ide under en inbjudande fluffig gran och ligga där tills tiderna blivit bättre och jag faktiskt är kapabel att ta beslut, som en vuxen människa. Finns det konsultfirmor som tar sig an 27-åriga halvfattiga velpottor som inte kan styra upp sina liv? Jag har kastat mig in i en snårskog som jag faktiskt inte är säker på att jag tar mig levande ur. Det enda jag begär just nu är faktiskt en gran, en fluffig! Och lite sömn.
Jävla frukttobak.

Inga kommentarer: