onsdag 13 maj 2009

Novocaine for the soul

Har tappat begreppen om det mesta. Tillbringar de sista veckorna i Molkom som om jag är på väg att ramla av the face of the earth. Och det är faktiskt så det känns.

Jag har glömt att taxera norskt. Ooops.
Har även glömt att fixa bilen. Så jag får besikta i befintligt skick, vilket kommer kosta multum.
Pengarna rinner iväg...kan jag skylla på finanskrisen?
och det värsta är att jag inte tagit några beslut om hösten ännu. Kom aldrig till Lund. Nu hoppas jag på Uppsala. Ska jag chansa och säga upp min lägenhet? Ska jag söka till Biskops-Arnö och joina Jenny på Chileresan? Jag har ju inga svar och faktiskt så skulle det vara skönt om någon annan gick in och valde åt mig.

Jag tog fel på jobbdagar. Skulle inte dit i natt så nu sitter jag här, lyssnar på Eels, har sett på Seinfeld, druckit single malt och rökt. Det är faktiskt inte alls fel. Om tre veckor kommer jag må dåligt. Eftersom jag framgångsrikt satsat på att bete mig som en selfish bastard kommer det innebära solitude. Men vuxna människor måste ju faktiskt ta ansvar för sitt leverne och nu är det min tur.

Citat:
"Jag trodde att jag plockat fina blommor till min bukett men nu inser jag att jag varit och plockat i ogräslandet..."
"Du viftar omkring med honungsburken..." //syrran

2 kommentarer:

misssister sa...

Hahaahaa hejdlöst! Vadå jobbar du inte inatt?

Angående besiktningen kan jag trösta dig med att jag körde omkring i exakt 26 dagar med körförbud innan jag kom på att det kanske var dax för besiktning.. Det gick bra det med :)

Systerkitty sa...

Tydligen var det Tina K som skulle jobba. Så Tina P fick snopet men glatt spatsera hem. Det här är bättre.