torsdag 31 december 2009

En bare löver och löver

Nyårslöften är det perfekta sättet att knappt några timmar in på det nya året ge sig själv dåligt samvete. En anledning torde vara att de flesta lovar saker som de med all säkerhet bryter redan på nyårfesten. (Dricka mindre, röka mindre, äta nyttigare, motionera mera...)
Men vafan, att ge löften som att gå ner tio kilo eller satsa på något man bara tidigare drömt om visade det sig ju vara rätt enkelt. Så inför 2010 behöver jag verkliga utmaningar. Gott Nytt År då, och skål!


Thé nyårslöften

1) Ta över världen. Tja, kanske gick sisådär i år. I Marocko slängdes vi ju i polisförvar. Och på väg till Danmark och danskarna tog allt slut redan i Vänersborg, där min urusla körning slutade i baken på en stor äcklig annan bil. (Och Sofies bil blev mer eller mindre strössel). Men varför ska några små misslyckanden stoppa mig? Jag dog inte då och har inga planer på att dö nu heller. Så 2010 är det World Dominatino som gäller!

2) Hångla som om det inte fanns en morgondag. Har försökt ta till mig råden från Dejta eller Dumpa och inväntar resultaten av Alla får ligga. Förväntar mig att den gode Henrik Fexeus inte skulle fara med osanning. Så sant som Amen i kyrkan. 2010 ska gå till historien som året salivbytande blev mer regel än undantag....(Det där lät mer äckligt än härligt egentligen...)


3) Så sant som jag har en ängel och djävul tatuerad på min (är det vänstra?) axel, ska jag ta impulsiviteten till en helt ny nivå. Man kan DÖ av att väga för och nackdelar hela tiden, det är till och med vetenskapligt bevisat. Just do it är den nya melodin. Att höjdrädda jag klarade mig åtta meter upp på en klättervägg är helt klart stort och fick mig inse att många roligheter går en förbi...Så, HIT MED LITE FARLIGHETER!


2 kommentarer:

misssister sa...

Tiny Persson står för spontanitet, nyfikenhet, glamour och det oväntade, fortsätt så, även om demonerna kommer ibland så har du ju oftast rätt kul på kuppen, och det är ganska värt, eller hur?! Det nya året ska vi ses mer och ha så våldsamt mycket mer av allt än tidigare! Puuuuss

Systerkitty sa...

Min stooooora favvo! Som min bästa Demon Slayer är jag i trygga händer. Och att vi kommer ses mer är helt klart redan inbokat :)