måndag 7 december 2009

Red eyes

Efter en vecka i sorgfri och mycket angenäm tillvaro i Stockholm var det dags att ta tjuren vid hornen. Se sanningen i vitögat. Och gå de där fasansfulla stegen mot den kanske största skräcken i mitt liv: bankomaten. Det finns inget som skrämmer mig mer...varken råttor, clowner eller måsar. Även om de har hysterisk påverkan på min fysiska och psykiska hälsa. Men jag tog iallafall mod till mig eftersom internetbanken är ännu värre ångest. Bankomat is the shit helt enkelt för att inte bli stående på Konsum med skammen inför 300 andra Herrhagsbor som förmanande ser på en för att man REDAN bränt sin lön. En annan fördel är att man inte heller kan springa till kökslådan och finna föremål att skada sig med som ju faktiskt är en risk hemma...till saken: fyyyyyyyyy fan. Har på något vis lyckats att bränna allt utom 700 kronor. Efter 14 !!!! dagar. Hur är det möjligt? Jag slutar aldrig att förvåna mig.

Så det här fick jag den här månaden:
två Korianderfyllor och ett besök på Tempel
Sushi med Pia.
En Stockholmsresa
Tapasmiddag med Ida
En liten bolero och ett skärp.
En fibermascara
Tre museibesök (Tvättstugan på National, Dali Dali på Moderna och Tal R på Konsthallen).
Julian Casablancas
Twopointeight och the Germs på Debasar Slussen
Ett besök på Debaser Medis
Middag med Jenny o Joho
Öl på Hotellbaren, Carmen, Mest, Hellströms, Kellys och Imperiet


Okej, fuck...saker och ting börjar faktiskt klarna....men jag är ju ingen jävla ekonom eller revisor eller nåt. Bara lätt efterbliven när det kommer till privatekonomi. Jag är ju för fasen lika dum i huvet som de där nötterna som är med i Lyxfällan. Som verkar tro att bankkontot fyller på sig själv, helt automatiskt. Åh herreguuuuud, jag som alltid varit rädd för att Du är vad du äter-tanten ska hemsöka mig. Nu kommer de där läskiga Lyxfällan-grabbarna med slajmiga frisyrer och plattityder också att jaga mig. Mitt liv är officiellt över. Godnatt!

3 kommentarer:

Lina sa...

Det var ju dock ingen dålig månad om man säger så...du har hunnit med en hel del! Och köpt en hel del...så deppa ej. Vi får göra roliga gratissaker. Fika hemma. Se på tv. Gå ut mitt i veckan (och dricka vatten i baren). Pöss!

Systerkitty sa...

Du är min livboj i tillvaron, Hård. Avnjut Götet nu!

Unknown sa...

Du har haft en kanonmånad! Och snart är det jul och det innebär att nya pengar rullar in i privatkassan!

Ta hand om dig och håll i plånboken ;)

GodJulKram