onsdag 31 januari 2007

Common around here

Status: träningsvärk
Humör: besviken
Lyssnar på: Hey what's the matter (Jenny Wilson)

Insåg en sak, vänner...riktiga sådana alltså, växer inte på träd. Men ibland behöver man påminnas om det. Mitt liv är inte tomt på vänner, kanske raka motsatsen. Men är vänskap sköra blommor som behöver daglig vattning och gödning, omplantering? Eller kanske en tålig växt som bara behöver tålamod, rätt hantering och omtanke utan att för den skull kväva den.Har inga svar. Vet dock att ömsesidighet ofta nämns i sammanhanget då vänskap diskuteras. Låter som en flaskpoet. Inte haschpoet som Fronda skulle sagt. Hur hamnade min högvarvshjärna här då? Jo, jag insåg precis att jag behöver uppdatera mitt vänskapsregister och faktiskt sortera ut några som verkligen raderat sig själva. Vad energikrävande och jobbigt att tänka på sådant. Skärpning. Från och med nu ska jag va selektiv.

Ps. Älskar älskar älskar Stockholm live. Och Sufjan Stevens.