onsdag 24 januari 2007

Pools of sorrow, waves of joy




Status: Nyvaken


Humör: Melankolisk


Lyssnar på: Across the Universe/Halleluja (Rufus Wainwright, fantastiska människa)





Karma ja, My name is Earl och karmakontot. Det är inte så konstigt att mina tankar hamnar där. Jag är en emotionell berg och dalbana. Ena veckan stark, glad och positiv. Igår insåg jag att jag verkligen övertrasserat karmakontot, it's payback time och jag har inge cash!


På jobbet kände jag att ett utbrott av ärlighets-tourettes var nära. Say what? Jo, det innebär att bägaren inte bara rinner över, det blir ett ordentligt vulkanutbrott, barnsligt, så där som andra "vuxna" inte kan förstå (duktiga vuxna får inte känslomässiga utbrott - det vet ni väl!). Fast jag kan skratta gott åt mina påhittade utbrott som faktiskt bara äger rum i mina tankar (än så länge). Sanningens ord får komma fram, framskriket, utav mig. Ahhhhhhhhhhhhhh, underbart. Eftersom det inte yttrat sig ännu så märks allt i form av en stingslig glöd som puttrar på, knappt dolt under ytan.


Det finns annat jag antar jag ska betala för. Ibland blir jag förundrad över hur min prisbelönta hjärna fungerar, eller rättare sagt, jag förundras över att den kan sluta att fungera. Oacceptabelt. Å andra sidan kanske det är orsaken till mitt självförakt...det är förtjänat.


Så här jobbar en äkta grubblare. Men årets mantra ska kanske va "keep your head up high"