söndag 4 mars 2007

My troubles are mine

Status: sprättig!
Humör: typ bra
Lyssnar på: The worrying kind - the Ark

Linas fest är genomförd. Mer info, kanske nån bild imorgon.


Hittade mina nyårslöften...tänkte påminna mig själv hur det gått, så här 3 månader in på året.

JAG SKA/ska sluta med!

- bli mer positiv - nej, än är jag lika negativ som vanligt. fast tidsoptimismen har jag inte rådit bot på.

- ordna min blogg - håller på att fixa en blogspot-grej men den blir inte riktigt som jag tänkt mig. - jovisst, det här är ju såååå fint.

- använda mitt s.a.t.s-kort ordentligt. - ja, faktiskt. 2-4 ggr i veckan...(har gått ner en klädsize faktiskt!)

- sluta slösa pengar på smink/magasin/kläder jag aldrig använder. - tror det, har inte köpt direkt mycket smink. kläder, tjooo...de har ju inte varit värstans dyra...

- köpa fler CD's (återkommande löft varje år...) - aj då, har inte köpt en enda.

- köpa en ny mobil, lovar lovar - yes. X830 på ett postkontor nära mig, snart snart

- skaffa en ännu giftigare tunga - jag vet inte. upp till andra att avgöra.

- stå på mig mer! - Ja! eller nej, är nog en dörrmatta faktiskt. mesproppar united, jag är ordförande

- läsa vidare... - kommer inom kort...

- börja vattna blommorna - njaeee...fast å andra sidan mår orkidéerna alldeles perfekt utan direkta mängder.

- sluta va så jäkla präkigt - inga kommentarer.

- svära mindre - nej, och jag är osäker på om mitt kraftfulla, fula, ovårdade språk bör ändras egentligen. kan man inte lägga pondus bakom sina ord kan en svordom göra susen.

- minska antalet personer jag stör mig på....- ständigt ökande kurva tyvärr. fast å andra sidan finns det flera personer som rankas tusen gånger högre.

- gå på fler konserter - 2007 kommer bli ett bra konsertår, MCR och Anthony and the Johnsons.
- se mindre på TV - Nej, TV-holic moi har skaffat ny soffa. Så det går inte.

- köpa mer konst...- konst och konst, har köpt två underbara Alphonse Mucha-posters. det räknas i min värld.

- producera mer konst!?! - yes! har gjort 2 tavlor och fler är på gång.

- sluta förebrå och förakta mig själv - Ego-diva har börjat överälska sig själv istället, haha

Take it easy!!! Så heter låten jag undrat över förresten.