tisdag 23 september 2008

Nya rekord av dumhet

Jag söp nog bort samtliga hjärnceller. (kan iofs gå...men anywho...) jo, hur i hela friden ska jag palla skola imorn? Här sitter jag, klockan är snart 02. och jag har skumläst om TT-språket med mera. Har en pissenisse som är så jobbig och tre patienter som surar för att ringklockan är trasig när det i själva verket är de som inte kan använda den...och så har jag en kollega som sjunger som en trasig hund. Allt för konsten, mina vänner. Lyckligtvis kan jag även denna månad skratta hela vägen till banken, trots skatteskulder och terminsavgifter.

Jag ska stalka Jonas Hassen Khemiri på fredag. Ser fram emot detta, mycket faktiskt. Det finns många plus med min klass och med bokmässan. Som den sanna sprithäxa jag är (tack Empa, för detta smickrande epitet) ska jag vara karl för min hatt !?! och supa te rejält. Varför inte redan på torsdag morgon? (helst innan promillen från onsdagen lagt sig för att effektivisera!)Champagnefrukost och vinlunch anyone? Och så är dansken snäll och följer med på Röhsska för att se på skateboards. Kan inte bli bättre. Resonemanget som jag började med är bortglömt redan åtta rader ner i texten. Jag är väl för go?

Inga kommentarer: