onsdag 24 december 2008

Hemsökt av spöket från Singelstaden


På tv har Kalle Anka och Karl Bertil varit. Tomten är far till alla barnen har också blivit tradition i Svensson-Sweden...men vad ska vi fortsätta med för att verkligen sätta klass på juleafton 2008? Jag vet! Vi visar Armageddon!


Ingenting är längre som förut. På gott, mestadels på ont. Jag börjar inse att rastlösheten som bor inuti är här för att stanna. Det är kanske en del av min depressiva personlighet. Det glada barnet är utbytt mot en melankoliker som helst av allt skulle tillbringa dagen lite på kanelen i goda vänners lag. Spritmarinerandet sparar vi till imorgon. Jag har ätit massor. Det gör mig lite illa till mods. Och nu har jag ätit ännu mer bara för att. En ond cirkel.


Det har varit som en vanlig, gråmulen dag egentligen. Men ett ljus i vintermörkret är julehälsningar från Lund som sitter fast på nåt polskt skott och tramsar. Och så hade Tk med en jultallrik till mig, vilken underbar kvinna! Just det, syrran har fattat grejen och köpt döskalleprylar till mitt pojkrum. Nu saknas bara playstation och några maidenskivor så är vi good to go!

Inga kommentarer: