fredag 19 februari 2010

Det här säger allt.


Jag tänker inte ens skämmas över att vi endast fick ihop åtta poäng OCH en guldstjärna på Woolpacks musikquiz. Den här damen, alltså, den som kan droppa namnet på henne - feel free. Nu står det ju visserligen över bilden. Kan ju briljera med kunskapen att hon var med i Gäster med gester. Sånt kan jag. Och egentligen kunde jag ju att det bilaktiga företeelsen var "overdrive" eftersom bandet som spelar You ain't seen nothing yet heter typ blablabla-overdrive. Men vi gissade på vindrutetorkare, av vitsig förekommen anledning. Sedan hamnade vi i en slags pojkbandsdiskussion om huruvida R Kelly varit med i Boys II Men eller inte, bara för att lurgubben valde att spela en COVER, en Ronan Keating-cover !! av I believe I can fly.

Några svar som inte fanns med på vår lapp, men faktiskt på kärringarna från Endokrin och diabetescentrums!?!?!

  • Mörbyligan
  • Dag Vag
  • Lambert walk (what?)
  • 2-4-6-8 Motorway framförs av Tim ROBINSON band - gissa vilket tv-program man ska associera till...inte Top Gear i allafall...men fan, det var ju en bra gissning när man tänker efter.
  • Ronny Eriksson
  • Cajon
Men vi kunde ju Galenskaparna och Cindy Lauper och Sista natten med gänget. Och Horgalåten och det blir jag imponerad av! Nu är katten ur låten, eller vad man säger, och jag tänker tävla tills vi vinner.

4 kommentarer:

misssister sa...

Vi, jag o Henrik (ja, jag kallar oss för vi när jag åker räkmacka på hans kunskap, annars är det bara "han" och "jag"..), gissar på Jejja Sundström?! :D

Systerkitty sa...

Det är gött att se att ni är läskunniga :D

misssister sa...

Ja det är tur att vi är bra på nåt! ;)

Systerkitty sa...

Määäh! Ni är ju bra på mycket, separat och ihop.