fredag 19 februari 2010

Rapport från utförsbacken


Det är kanske inte riktigt livet när det tar tio extra minuter att ta sig till jobbet. Som VF-Caroline uttryckte det: det är som en polarexpedition. Minus hänslående djurliv. Plus dryga, småfeta lattepappor med lite för många knyck under huven på Audin.

Det är kanske inte heller livet att under måndag, tisdag, onsdag och torsdag ha följande som basföda: smörgåsgurka 750 gram, leverpastej 500 gram, salt och vinägerchips 200 gram, mintkrokantchoklad 200 gram, 2,5 liter chaithé, blodpudding 250 gram, 13 kakor, en semla, en portion Annies toast på Pitchers, öl - 1 liter

Sedan kanske det inte var så smart att ha som facebookstatus att byggjobbarna borde dö när jag några minuter senare nästan däckar en av dem med ytterdörren. Och han vågar inte göra sig tillkänna när jag smäller upp dörren i full karriär eftersom han är rädd att skrämma mig!!!
Så behjärtansvärt!

Slutsats: väderguden hatar mig, Anna Skipper kommer mörda mig och Tomten gör sig icke mer besvär för en satunge som jag.

Inga kommentarer: