fredag 10 december 2010

Kucken

Jaha, ibland är de inte som en gummiboll som kommer tillbaks till mig. Mina saker alltså. Efter ett regelrätt sammanbrakande igår (utlöst av totala paniken att inte få se nån på två månader) levde jag rövare på tre krogar. Det började beskedligt. Jag satt stilla på min barstol på Kori och sippade vitt vin och quizade efter bästa förmåga. Det gick väl inte helt lysande och någonstans kom jag på att jag skulle slå till med en shot. Som blev två. Sen sa jag godnatt, mentalt alltså. Men min ostyriga lekamen fortsatte till både Guldapan och Ankan. Där är jag inte riktigt på det hele med vad som försigått men jag har troligtvis tjatat hål i huvdet på allt och alla. Och det mest kvalificerade: jag lyckades "förlägga" både mobil, leg och kontokort. Och det är ju själva kucken. Jag blir så trött på mig själv. Fast att tappa telefonen är ju den bästa boten mot nattliga sms och samtal som ju aldrig bör ringas. Jag hade dessutom tur att begåvas med tre personliga assistenter i form av Nicole och Jocke och Anna. De två förstnämnda gjorde choklad och te och stoppade om mig och Anna, de två fullkastrullerna. I dag har Anna legitimerat mig på banken eftersom jag själv inte kunde göra det. Bankkillen tittade väldigt suspekt på mig och jag kan ju inte klandra honom. Herregud!

Jag var nära sammanbrott när jag kom hem och min dator spelade mig ett spratt under några minuter. Insert smart card (vad fan är ett smart card?)...jag tryckte på avstängningsknappen åtta gånger och vid ett tillfälle grinade jag högt, fast utan tårar. Det var som gnylande tårar, vet inte varför men det kanske kan bli så på grund av självömkan. Men som ni kanske förstår puttrade datorn igång och jag är uppkopplad och anträffbar på Facebook och Twitter (som vanligt). TACK GODE GUD FÖR FACEBOOK! Den här ofrivilliga telefonexilen tar kål på mig, eftersom kuck-Tre inte behagat att skicka min I-fååååån. Ja, jag har i-landsproblem och allt är självförvållat. Jag tror jag behöver läggas in på hem. Sondmatas, tas om hand och knapra piller. För ska det va så här vill jag inte vara med.

2 kommentarer:

TK sa...

Meeen sööötaste lilla gullunge! Jag hoppas att du hade kul iaf! :D Antar att du bara är nåbar via internettet dåra?! Pusspuss

Systerkitty sa...

Ja, bara nåbar via nätet. :) Men det är inte fy skam det heller. puss puss