fredag 18 juli 2008

Alive and kicking...

man skulle kunna tro att jag förpassats till världens ände, en plats som inte nås av varken internet eller 3's mobilnät. Och det stämmer ju nästan...semester, du sköna oas av vila och lättsamhet har i år inneburit Sunne, sunne och mer sunne. Där åskan dundrar varje dag, regnet strilar som en zenflod och dagens höjdpunkt innebär ännu ett besök på apoteket, jag kan varje hylla...jag har spenderat mången peng. Den där sjövilda listan av "måsten" har jag betat av metodiskt och nu står jag här med knappt en helg till förfogande innan plikten kallar

...och då ska jag blästra bort mitt lugn med brännvin och förödelse. Precis så som jag vill ha det. 11 år efter nian mina vänner, I came to make a bang som Eagles of Death Metal säger det och jag ska verkligen satsa på oförglömlighet. Förmodligen blir pinsamhet och berusning det enda bestående instryck jag kommer lämna men å andra sidan återvänder jag hem därefter. Till min trygga borg, tillbaka till verkligheten som jag alla gånger föredrar. Semester 2008 lider med andra ord mot sitt slut. Så Honey, I'm coming home to you!

Inga kommentarer: