tisdag 8 juli 2008

Arvikafestivalen dag 3





Tveklöst bästa dagen! Lajny skapade en festivalklassiker: Håvelimpa och Sangria.
Team Rescue - Sveriges amatörmässigaste bemanningsföretag inom mobil sjukvård slog nya rekord i att vara B.
Och vi befann oss mitt i stormens öga under några hemska timmar då Apollotältet nästan säckade ihop och vårt sjukvårdstält fick hållas uppe av mannakraft samtidigt som präktigt stora sjöar bildades där inne. MEN precis som på West Coast slutade regnet lagom till DLK gjorde entrée. Den här gången hade de tagit med sig både Allmänt tuff och Kristoffer spelar flipperspel. Visst, det var typiskt Arvikamisär med kyla och väta...men konserterna värmde gott!

Lördag:
The Mary Onettes - jag hade inte energin för att ta till mig det här...
DLK - helt klart sevärt trots att det bara var en vecka sedan sist...Lajny var överförtjust

The Go! Team - missade mycket men det vi såg var energifyllt, knasigt och übernajs

Hot Chip - Avslutade hela festivalen med stil. Det var dans och skvätt i vattenpölar. Och när Ready for the floor spelades fanns det ingen hejd på lyckan. Nördigt och elektro när den är som roligast!

Death Cab for Cutie - Jag hatar alla er som fick dela denna spelning med er någon. Jag känner mig alltid ensam när min någon inte kan dela såna här sanslöst berörande ögonblick med mig. "I will follow you into the dark" är så vacker att mitt hjärta nästan stannar. Fast han älskar ju inte det här lika intensivt så kanske gör sig "I will possess your heart" och "Soul meets body"sig bäst till melankoli och känslomässig svårtillgänglighet...

Inga kommentarer: