tisdag 8 juli 2008

Arvikafestivalen dag 2


Bilkö i Högboda och högtryck i sjukvårdstältet. Fick nöjet att se några konserter från riktigt nära håll, dvs scendiket.
Fredag:
Anna Järvinen - charmade alla på Andromeda och hon är ju bara för underbar
Lykke Li - superspelning som överraskade, hade nog inte alls gjort min läxa innan...hon härjade loss Apollo med mega-energi och hiphop-gung.
Saul Williams - vad ska man säga? konstigt! Performance är inte min grej...

the Hellacopters - en i mängden-spelning utan att va varken fågel eller fisk. Stod i diket och hade INGET att göra, känns fel på rockkonsert. Dregen gästspelade, jag förstår att man inte örkar fronta ett band om han står på sidan och snor all uppmärksamhet, och Maraja vara i extas :)

Interpol - tröttheten gjorde sig påmind efter en lång lång dag men det var en bra introduktion till ett band jag lyssnat lite för lite på. Jag och doktorn stod i diket och hade noll att göra...hello indiekids, ska ni inte storma scenen ;)
Kent - Magnifikt! Kul att höra "Vad två öron klarar" och "Mannen i den vita hatten" som avslutning. De vet hur en festivalspelning ska va, med lite nytt och mycket gammalt. Christer fick höra "Utan dina andetag" per telefon...

Inga kommentarer: