torsdag 18 mars 2010

Mina sjukdomar

Jag är inte direkt hypokondrisk men däremot lite...kreativ när det kommer till att ställa diagnoser.

I dag har jag:
Våraggression - motsatsen till Vårdepression. Kännetecknas av konstant röda kinder, rusande puls, stirrig blick och ständig lust att rycka tag i alla störobjekt, banka dem gula och blå och skrika dem i örat.
Specifik-BED - Binge eating disorder med några specifika ätomål: smörgåsgurka, chokladsås, fetaost, smör och cocacola. Jag skulle vilja säga INTE tillsammans men det vore lögn.
Knasterleder - mina fingrar, fotknölar och ryggkotor lider av stelhet utan dess like. Det ser ut som om jag badat i cement.
Telefonfobi - har utvecklat en fruktansvärd oförmåga att göra telefonsamtal. Okej, inte till lättsamma personer men annars. Och står det dolt nummer blir det genast värre och jag måste tvinga mig att trycka på grön lur.
Fladderhjärta - men inte sorten som botas med betablockad eller elkonvertering. I närvaro av specifik människoböna av manlig sort gör mitt hjärta 3792 volter per minut. Plågsamt, irriterande och framförallt onödigt.

I'm doooooomed!

Inga kommentarer: