måndag 14 februari 2011

Kyss mig inte, det kommer bara leda till nåt ont ändå.



Kärlek kan köpas för pengar. Nattlig, äkta, ytlig, barnslig,
Idag köps slaskiga geléhjärtan, mjölig choklad, långskaftade besprutade rosor och perfekta kort som säger precis vad hjärtat vill säga (men ändå färdigskrivet för att understryka att tanken var så perfekt att den var värd att hamna på ett kort. Min absoluta drömpresent är att få en Janssons frestelse tillagad med perfektion, för att göra det krävs en sådan manick som på bilden...hint hint.

Medan vissa är kära är andra är bittra. Kastar avundsjuka blickar mot den finaste flickan som fick en bukett snödroppar med en egenhändigt skriven dikt. Det är ju bara för mycket? Måste man skrika ut för hela världen att man älskar varandra? Håll det för er själva, era jävla show offs. Typ så. Det enda som är säkert är att det säger klirr på kassabotten. Men det gör det ju alltid, Alla mammors dag. Alla pappors dag. Alla gudars dag. Alla fulas dag. Alla studenters dag. Alla rotmoskokerskors dag. Alla bävernylonkläddas dag. Alla leopardmönstrade leggins dag. Och alla andra.

Så vem är jag då? Bitter eller lycklig? Hopplös eller nykter? Naiv eller förvirrad? Ärligheten, eller lögnen, eller det mittemellan? Trasig eller hel? Omtyckt? Kär? Kär i kärleken eller bara upphetsad?
Jag skulle vilja önska att det räckte att få bjuda upp dig, dansa till den här låten men vi är ju såna som är dåliga på att dansa. Sådana som trampar på varandras fötter. Men just nu vill jag bara ha dina armar omkring mig...

Inga kommentarer: