tisdag 11 november 2008

jag hatar jul och tandtroll

Hatbloggande är underskattat. Därför tänkte jag gräva ner mig ytterligare i bitterhetsträsket och hata så där hejdlöst som bara jag kan.

- Jul-fett. Vi ska sitta stilla i typ tre veckor och bara inandas, insupa....mola fett. Kan man få det intravenöst månne? Paradis och Alladin. Kakor, inte bara sju sorter, helst 39. Allt sôggligt som man bara kan tänka sig måste letas fram. Hell yeah baby!

- Pysslet. Fix o dooool och grejsaker med glansigt papper och hoolabandoola. Jag kan inte ens klippa ut en fyrkant än mindre 19 sammanhängande tomtar. Smällkarameller är faktiskt inget annat än fula och hemgjorda julkulor suger.

- Den perfekta klappen. Just nu är en klapp på käften det bästa jag kan komma på. Punkt.

- Julkort. Jag vet, förra året var jag så jävla präktig, skickade en liten personlig hälsning på alla och snuttipluttade och herregud vad kristligt det var. I år? Men vafan, jag har ju inte ens råd med frimärken. Än mindre tid att producera nåt som man ens skulle överväga att skicka per post. Så snälla, strunta i mig. Skit i mig. Jag är patetisk.

- Sist men inte minst: Myseriet. Röd klänning. Tofs i håret och rosett. Gullegull. Lite glögg. lite Mys. Blääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääääää.
Nu ska jag visserligen jobba julaftons natt men annars hade jag låst in mig med mina übergoa mysbrallor och tre flaskor hjortronvin från grythyttan. Addera en av världshistoriens bittraste personer och mitt liv är komplett.

Inga kommentarer: