tisdag 11 november 2008

Stage Persona

Jaha, annars då? Hur mår vi i hösttristessen egentligen? Själv behöver jag ljusterapi, så illa är det. Och så har jag beklagat mig för Empa om diverse gnag. Och ja, gnag är inte bra. Jag förtjänar bättre. Men jag är rätt korkad också, det vet ni.

följande utspelade sig för cirka en vecka sedan. Ska gå in till patient, ta blodprov, har ALLTID handskar eftersom jag är precis så präktig som jag utgör mig för att vara...men jag fick chocken. Handskarna passade! Amen dough, tänker ni. Amen vafan tänkte jag, för det var MEDIUM och det är ju alldeles för stort. Eftersom jag har lite size-issues över diverse är jag rätt nöjd över mina små små, halvknubbiga men små händer. Så jag blev ledsen ledsen över att de växt. Jag kände mig som den där jätten i Big Fish. Såg framför mig hur mina i övrigt stora fötter skulle gå samma väg till mötes och snart skulle kanske även näsa och öron haka på...det tog spinn det här. Helt klart. Men så hade en av chiefarna skickat ett mejl lite senare med uppmaningen att "gå upp en storlek" eftersom de nya handskarna är var små i storlekarna. Vad tror ni, går det jättesjuka på sjukhuset eller är mina händer fortfarande små? Vågar jag hoppas?

Inga kommentarer: