torsdag 19 november 2009

Ska vi ta det här med vädret eller?


Jag vet inte hur mycket tid och energi som jag slösar på vädertankar. Idiotbilister som plöjer förbi och skvätter ner hela mig med slaskigt illaluktande bajsvatten. Hur kylan tränger genom märgen när man försöker cykla hem från krogen och sen måste man kliva av cykelhärket när växlarna börjar hacka och man inte riktigt vågar trampa uppför Nöjesfabrikenbacken där det för det första är halt och för det andra är totalt SPRINKLAT med glas. Och sist men inte minst att borsta bort snölagret som hunnit borra in sig i jackan efter tre minuter utomhus. Men ändå, det som stör mig MER är att folk, som jag väderbloggar och fejsbookar och twittrar om eländet. Det blir ju inte direkt bättre. Josåatte...dagens bitterfittinlägg. All yours, vassego!

Inga kommentarer: