måndag 16 november 2009

Tik Tok





Herrklubben har brett ut sig allt för länge som självutnämnda gastronomer. Vi beslöt oss för att visa var skåpet ska stå. Mat-Tina kom på besök, tog köket i besittning. Jag och mina favvobrudar TK och Maraja fick en helkväll. Och ärligt talat, nu är det nog vi som är mat-Eliten på 34:an... Egentligen borde jag inte meny-droppa eftersom det här inte är en matblogg
...men Thomas, om du av en händelse läser det här: Fördrink: Casanova och innehåller bland annat Grand Marnier //Förrätt: Jalapeñokryddad trattkantarellsoppa med Västerbottenkakor.. Dracks med en argentinsk chardonnay // Huvudrätt: Chevregratinerade kalvfärsbiffar med whiskeysås och sparrispotatis-jordärtkockspuré. Dracks med ett Malbecvin. Efterrätt: Chokladbakelse med mangosorbet och mockagrädde och en sherry till.
Två musketörer trotsade regnet och mötte Lina på Koriander, som numer går under det smått fåniga namnet "Kryddan". Där fick jag en gratisdrink av Mackan innan han gjorde en dramatisk hjältemanöver och hoppade över bardisken för att avstyra rummel och rabalder. Fantastiskt!

5 kommentarer:

misssister sa...

Ditt omsorgsfulla val av meny var magnifikt! Önskar att jag kunde säga detsamma om vissa bilder ;)

Systerkitty sa...

Men hörru Snyggo, menar du magbilden så har jag större omfång när jag suger in den...

misssister sa...

Varje gång jag råkar scrolla ner o se dedära bilderna så börjar jag dregla. Fantastiskt gott, vill ha nu igen snart!

Systerkitty sa...

Du borde komma förbi ikväll, har lagat en mycket trevlig gryta faktiskt!

misssister sa...

Den var mycket mycket trevlig, börjar bli bortskämd ja.. :)