söndag 11 maj 2008

Typico Tiny

Idiot. Idiot. Idiot. Idiot. Idiot. Idiot. Puckade IDIOT. Jag alltså. Skickade efter en Lonely Planet, som jag alltid gör innan en resa. Älskar dem. Jag upptäcker andras smultronställen istället för att upptäcka egna, så fantastiskt fantasilöst. Men skitsamma, iallafall så var jag nöjd över att ha Madrid liggande där på bordet och ikväll tänkte jag kolla läget (efter vår gourmet-veggo-middag!?! (sidospår)). Men till min förvåning var inledningsordet av Anthony Ham skrivet på spanska. Så även introduktionen. Och ni fattar, är introduktionen på spanska, kanske fortsättningsvis även historiken, geografin, alla minifakta är det och då borde detta leda fram till att: just det! HELA BOKEN ÄR SKRIVEN PÅ SPANSKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! RUMPPUNG!

Inga kommentarer: