onsdag 29 oktober 2008

Money (that's what I want)


Sydney - Göteborg - London - Madrid

Innan mitt härliga positiva inlägg börjar tänkte jag ambusha er med ett oironiskt och seriöst modeinlägg à la blondinbella. Kom igen, jag ska salsa på lördag och behöver booooosta mitt ego ytterligare för att våga dansa utan att va applakat. Så, hur ska jag se ut?

Okej, den här glada och goa cheerspiriten jag lurade in mig själv i under gårdagen var ju perfekt. Tanken var god, visst. Men vem fan vill vara som en freakin' fuckin' kexchoklad egentligen? Fuck that shit. Det är bättre att va sur och rejäl och redigt förbannad. Som ni kanske kan gissa var jag trevliga syster Snäll fram till klockan 10.45. Sedan tog min sanna inre bitch ett sjuhelvetes strypgrepp och terroriserade avdelningen. Men ärligt, är det mitt fel att sjukvården ramlar sönder och samman? Att det är platsbrist? Att det inte finns sängar till alla? Att doktorn lovar en sak och gör en annan? Att ena patienten vägrar stänga av radion och den andra stör sig? Att maten är för äcklig? För lite? För smaklös? För mycket? Att vågen visar 89 kilo när patienten absolut vägde 72 igår? Att byggarbetarna väsnas? Att mobiltelefonerna avger strålning? Att Sarah Palin är en fejkbitch? Att akuten alltid är full av folk? Att grannen stinker? Att den gröna soffan skär sig mot de gröna kopparna? Att politikerna tjänar för mycket? Att journalisterna ljuger? JAG BARA UNDRAR FÖR FOLK VERKAR VILJA BESKYLLA MIG FÖR DETTA. Men nog om det.

Idag lunchade jag, Tk och Maraja på Wilmas. Och ja, go go Discotröja! Och så sprang vi på Lund!

3 kommentarer:

misssister sa...

Men you sexy little thing!!
Nu måste jag ut å shoppa nytt innan lördag ju! Bajs!

Jag röstar för 2(brun) eller 3(röd)
Vill du va en hotting å synas är det 3 som gäller, läcker å hot, men inte i rampljuset (klart du vill!) så nummer 3...

misssister sa...

nummer 2 skulle den sista va ju

Anonym sa...

Helt klart den nummer tre!! Men alla är snygga! Du har mångdvis med snygga kläder människa, hur stor garderob har du egentligen?? :)
Kram kram