måndag 16 juli 2007

I want you soo hard

Status: Hungrig
Humör: Effektiv men trött !?!?!
Lyssnar på: It was there that I saw you - Trail of dead

Eagles of death metal är ett måste, säger Darling. Absolut!

Jag har plåstrat på Arvika. Horade till mig en biljett genom att genomlida 12 timmar i sjukvårdstältet. Så helt totalt värt det. Och jag genomled inte så hårt för det var kul. Och under tak. Men jag har aldrig sett så många skavsår. Men inge action. Jag är nog en actionjunkie egentligen. Blir kokande av adrenalin vid blotta tanken på en slags fysiologisk kollaps. Så skadad, så skadad.

Såg Patrick Wolf och Magic numbers. två toppenspelningar fast av olika anledningar.
Som Nisse sa det: Patrick är exhibitionist. Åh yes Sir, I can boogie! Han visade ju för fan röven och lite till. Men han gör fantastisk folk-electronica-musik.

Men MN!!! Det gör mig lyckligt i själen att ha varit på en konsert med MN. Jag skulle kunna betala 700 spänn bara för att se dem!! Den renaste, enklaste men vackraste musiken är skapad av de här fyra. En tillbakadragen, cool trummis. En röjig basist med en så självklar närvaro. Den blyga men ytterst talangfulla vokalisten med obskyra instrument på lur. Världens mest uppriktigt sköna lead singer. Om kärlek ska låta på ett sätt är det så här det låter. Fatta alla oslagbara låtar de plockar fram: Love me like you, Long legs, Love is just a game, I see you - you see me, Take a chance. Det är musik som får himlen att bokstavligen sluta tåras. Sakta fylldes Vintergatans område med människor. Jag tror inte att någon hade förväntat sig att de något så fantastiskt. Jag blir alldeles tårig och även om det är skönt att få bestämma över sina egna upplevelser saknar jag någon att dela detta med. Någon som förstår, någon som verkligen förstår när man säger att det var magiskt, fantastiskt och once in a lifetime...this is the shit!!! FATTAR NI! "Sisters" var explosion, det här är en implosion av känslointryck. Och till på köper fick jag åter erfara att Beyoncé kan vara själfull - Magic numbers hade också insett att Crazy in love är en fantastisk låt egentligen och spelade sin underbara version.