onsdag 11 juli 2007

Klipp dej och skaff dej ett jobb....

Frankie Valli - Beggin' Ohhhhhhhhh la la la la la, love it.

Jag har läst satans mycket på sistone: Like yeah, vad duktig du är då....
Vill du ha tips eller inte, slyna :) (mind your language, bitch!)

1) Fans - Fredrik Strage is your darling friend och reder ut begreppen på ett icke dömande sätt. För alla som svävar i ett inre fjortiskaos a la Hamstergirls men inte riktigt är redo att bränna Sjösala eller stalka John Lennon. Läs boken och du fattar.

2) Vid floden Piedra satte jag mig ned och grät (Paolo Coelho) - några sa att den var icke läsbar, TK sa att de förmodligen inte förstod den. Det är som berättelsekonstens smorts in i sammetslen honung, and you love it!

3) The Game - Neil Strauss. Jag läste den bara för att diskutera HB's med Dr Cricket. Och den är ju annorlunda. Man blir cynisk. Haha. Men samtidigt, när det finns hopp för loser lovers, hell yeah! It's all good.

4) Tätt intill dagarna - jag grät floder, inför svenskifieringen, inför mamma Cans öde. Inför det faktum att jag inte har en aning om hur man lever tätt intill dagarna men frågan är om det är eftersträvansvärt eller ett nödvändigt ont.

5) No tears for queers - Johan Hilton. Hatbrott som stirrar vidöppet rakt in i dina ögon, och du kan inte blunda hur du än försöker...Kallt. Skrämmande. Viktigt.