fredag 20 juli 2007

Stalking Peter Siepen

Humör: Glatt
Status: trött. mycket trött.
Lyssnar på: Per Gessle (ja just det...)

Jag tror att man med inte så stora ansträngningar skulle kunna ringa in följande karaktärsdrag hos undertecknad: viljesvag, fascinerad, lättroad, knasig, halvbesatt (gränsland fanatisk) Om man gjorde ytterligare efterforskningar skulle förmodligen termen stalker komma upp, även om det skulle vara lite å det starkaste.

Så, vad resulterade denna föga smickrande samling karaktärsdrag i? Som vanligt, en rispälsfylla, ett stort hål i plånboken, ett mindre självmordsförsök (jag lovar, på cykel efter så mycket alko brukar vanligtvis vara så kamikaze det kan bli) och så var det ju det här med fascination. Sedan x år tillbaka har undertecknad varit smått förtjust i mediefenomenet Peter Siepen. Nu under sommaren tillbringar han onsdagarna på Koriander (trevligt uteställe) och tja, det väckte liksom stalkern inombords. den där lilla fjortistjejen som beundrar, inte riktigt besatt men ändå lite läskigt. (inte hamstergirls eller Agneta Fältskoggubbenivå, kanske Morrisseynivå? - läs Fans för fan).

Jag erkänner. Jag har nått ett lågvattenmärke. För igår hade jag minsann gjort slag i saken och gjort en skiva till karln. Herregud. Jag skäms över mig själv, jag skäms åt vänner och bekanta. Varför??? Jag tyckte det var lite charmigt en stund i sinningsförvirringens tecken. Varför??? Jag är helt jävla psycho. Fast man ska ju inte skämmas. Han fick ju en skiva med en massa fina låtar att dansa loss till. Jag är ju inte direkt den som antastar honom och ska krama och stå och snacka loss och laja. Jag har absolut ingen baktanke...iofs skulle jag vara intresserad av att putta bort vackra Tilde Fröling från att va Rocky i Rocky & Drago....Knasiga Knut tar över rutan. En succé utan dess like.

men Knut, vad tycker din man om det här? Oj oj oj, han var väl medveten om min "crush" innan vi blev ihop. Haha! Jag tror sånt här handlar om att hitta någon som antingen speglar ens personlighet...eller som speglar åtråvärda egenskaper. Jag vet inte. Jag vet bara att jag sänkt min psykologiska ålder några snäpp. Jag vet, det är patetiskt.