måndag 2 juni 2008

Norges herligste


Jag har under en timme suttit som förtrollad. Lite smått creeped out också men ändå hjärtligt glad över att ha fått stifta bekantskap med norska bröderna Vegard och Bård Ylvisåker. Bröderna har tagit på sig den angenäma uppgiften att kora Norges herligste! Det råder ingen tvivel om att det finns sköna människor i vårt västra grannland. Kvällens program gav bara ett smakprov på detta. Det är bisarrt men ändå hjärtligt och nyfiket. It's must see tv, mina vänner. På Bergendialekt!

Låten Kjempeform har gått mig helt förbi, kika in på den här excellenta bloggen för upplysning!
Som kuriosa kan jag stolt berätta att jag sett Tajtsmannen livs levande på Liseberg för någon sommar sedan. Och jag har ett kort någonstans!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hilluuu!!!
Va ska ni mysa med på fredag då?? Vilken tid, för jag jobbar natten till fredag. PÖSS

Systerkitty sa...

Plingiling, vi kommer ses i Wennbergsparken imorgon kl 12.00 - då börjar champagnebrunch. Vi ska typ spela kubb, kanske beachvolley, minigolf?!, tja, vi ska hänga. Grilla på kvällen. Ta med David o Carlos o joina. Blir nog uteserveringar emellanåt oxå!

Mille sa...

Har du noken gang tvilt på at det finnes skjönne mennesker i det herlige, vakre, fantastiske nabolandet deres?? Kan eg aldri tru!! Heia Norge:) Og Vegard og Bård e berre heilt herlege!