fredag 27 juni 2008

West Coast Riot

...where the action really is...

Jag har badat i nostalgi. Djupdykt bland skatepunk och kallsupit iskall, utspädd stor stark. A big strong - not so strong really. Jag förutspådde totalt regnstopp till klockan 14.00, lyckligtvis hade jag vädergudarna på min sida och slapp bli islängd i Göta Älv. Mina kumpander för kvällen var the boys;Enstum, Klittan, Sundberg och Jeff från Tasmanien.

Alla frusna gamlingar samlades till DLK som rev av "Dricka sprit och hålla käften" och det var startskottet för punk n roll in my soul. No fun at all gjorde som vanligt skäl för sitt namn, om Per Gessle hade gjort punk hade det låtit så där enligt Bia. Comeback kid förde in lite välbehövlig hardcore och vi intog välförtjänt öl i massor.
Lagwagon gjorde detsamma för mig men Flogging Molly kan göra lejon av lamm och jag fick flashbacks till vårt bröllop när Drunken Lullabies orsakade halvkaotisk allsång i öltältet, precis som på "Vikas" dansgolv. Jag fann nya bekantskaper på borden och efter en stunds motande från trötta vakter fick de se sig besegrade för när Bad Religion inledde med "21'st century.." exploderade Frihamnen och BR gjorde en suveränt skön spelning.
Efter det lugnade Millencollin ner tempot och kändes bara trötta och förlegade, inte ens Mr Clean fick igång oss...fast det kanske berodde på att ingen av oss fastnat för den nya skiten. Men vad gör väl det när NOFX står redo för att ge oss en omgång the Brews, Don't call me white, Perfect government och Leave it alone (bästa låten!). Tror de spelade halva punk in drublic eller nåt...kunde varit minus med en massa babbel på scen och att de var fulla som kastruller - men eftersom det var precis som publiken var det verkligen skitsamma. Allt utom extranumret var klass. Men då hade vi halvt älgat till Dancin Dingo. Idag är jag trött. och så har jag bränt mig i ansiktet. haha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Flogging Molly var nog kvällens bästa ändå :)

Systerkitty sa...

Inte så svårövertalad att hålla med :)

Anonym sa...

Såg dock The Used istället för NOFX ;)

Systerkitty sa...

Nerbyte.