söndag 29 juni 2008

Vanedjur

Nej, jag kan inte försumma en årlig tradition. Jag måste göra en lista. Det måste höra till mitt dysfunktionella jag att göra listor i tid och otid. Som en slags comfort zone, när andra äter choklad och vaggar sig själva till sömns gör jag listor. Om typ allt. Det känns nästan lite OCD, men jag är ju i gott sällskap, till och med Justin lider ju av det...

ja du, OCD-Tina, vad ska du göra för lista?


Semester 2008, såklart
  • Måla åtminstone en tavla. Mille har barmhärtigt nog bestämt sig för att göda mina konstnärsambitioner
  • göra klart bröllopsalbumet, kanske beställa bilder från lite resor...NY, Sälen, Köpenhamn... förra sommaren, ehum
  • skriva 2 noveller, en till varje tävling
  • läsa några böcker...började med "Allt" av Martina Lowden och känner visserligen att det kommer ta lång tid och mycket tålamod MEN skam den som ger sig. the Dirt är desto äckligare och bättre...
  • Arvikafestivalen. yes. det räcker som förklaring.
  • Bröllopsdag ska firas.
  • Slöa i stugan, där kan ju faktiskt punkt 1-4 införlivas
  • en look book - jag ska ju snåla i ett år, då behöver jag en påminnelse över hur FANTASTISK min garderob är...jag är en sån lögnare...
  • Umgås med fôlk
  • Besöka vattenlandet
  • åka på någon utflykt...kanske någon konstutställning...låna husvagnen...hehe fat chans att det händer...
  • Mormors glassbar!
  • TRÄNA, ööööj öööööj. icke att förglömma.
  • Peter Siepen på Koriander
  • fylla frysen med svamp och bär, har sagt det i typ sex år. I år SKA det ske!

Jaha, men det här var ju inte så pjåkigt. Tror jag ska länsa sjukhuset på lite ångestdämpande för det lär behövas.

Inga kommentarer: